Yarvik TAB310 20,3 inch / zwart / 2 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yarvik TAB310 20,3 inch / zwart / 2 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Bd12 14-04-2013

Niet bepaald een goede tablet. Je kunt het geen touchscreen noemen, maar eerder een drukscherm! Mensen spaar iets langer door en koop een goede iPad!

martin_sch 05-07-2012

Ik heb deze nu bijna een jaar in bezit.

Op zich een leuk tab voor de prijs, maar deze tab lijkt geen lang leven bekoren

Na 9 maanden start deze tab niet meer op, zonder enige reden, geen hack root of andere pogingen gedaan.

Waarschijnlijk zijn er of is er een app geupdate en start hij niet meer op.
normaal zou je een fabrieks reset kunnen doen, maar ook dat wil deze tablet niet meer doen
Support is ver te zoeken bij yarvik er is geen handleiding voor een nood procedure als alles faalt.

Maar eerlijk is eerlijk voor 1 of 2 vakanties is dit wel een leuke pad, en de techniek streeft de houdbaarheid voorbij. na 9 maanden is deze dus zwaar verouderd.

Megabyte1670 08-04-2012

Ok eerlijk is eerlijk hij is niet duur, maar ik vindt zelfs de goedkope prijs voor het geleverde te duur.

Accuduur is te kort, downloaden via duurt een eeuwigheid door de trage wifi verbinding. Youtube Filmpjes o.i.d. bekijken? vergeet het maar, te trage wifi verbinding. Kan niet eens de de laatste android versie gebruiken, dat werkt niet.
Kijkhoek is waardeloos. enige positieve is dat je aardig wat Gb´s aan sd kan gebruiken door de 2 slots van max 32 Gb. dus 64 totaal. Maar dan zijn de sd kaartjes meer waard dan de tablet.

En nu na 3 maanden, wil hij niet meer opstarten. Zelfs terugzetten naar de fabrieksinstellingen werkt niet om dat het recovery image blijkbaar ontbreekt of corrupt is.
En op enige hulp van Yarvik hoef je niet te rekenen. Online althans.

Yarvik forum advieseert nu het apparaat retour te sturen.
eerst maar eens bekijken of dat de kostprijs wel waard is. Waarschijnlijk niet.

Henk_55 26-12-2011

Goed apparaat doet wat het doen moet. Apps via andere website voldoende te krijgen. Ik zet eerst alles via de PC op USB stick en dan op de Yarvik. Beste reader voor mij is de Moon reader. Ik zet via Foxit reader alle PDF s om naar TXT en kan zo alles snel lezen. I.v.m. de verloren gegane opmaak zet ik ook de originele pdf op de sd card (2x samsung 64 Mb). Kind kan de was de was doen. Voor 90 euro een goed apparaat. Slechts de accu is wat minder maar ik heb alle niet gebruikte apps draaiende op de achtergrond gestopt, helderheid wat lager, etc. doe nu 3 uur met de accu. Ben nu nog op zoek naar een externe accu oplossing, 9 volt accupack van een laptop kan misschien met verloopstekker ook werken.

LB05 16-11-2011

Heel aardige tablet voor het geld. Mijn dochter heeft 'm vooral voor spelletjes en filmpjes. Wat dat betreft niks dan lof: alle video-formaten speelt ie af. Spelletjes werken snel genoeg. Mogelijkheid tot uitbreiding naar 64 GB is echt geweldig, waar vind je dat?

En ja, gebruik van internet is wat traag, maar niet zo traag dat het ergerlijk is. Er zit standaard een dongel bij met een ethernet-aansluiting, waardoor bekabeld internet mogelijk is. Via dezelfde dongel kun je een USB-stick aansluiten. Super!

Maar al deze tevredenheid wegen niet op tegen de echte tekortkoming: de kwaliteit van de wifi verbinding. Die valt zomaar weg. Vind mijn dochter bijzonder irritant: zit ze net op Youtube een filmpje te kijken, weg verbinding. Zelfs als ze op een meter van de draadloze router zit. En een tablet is toch vooral bedoeld om draadloos op de bank te gebruiken.
Ander bezwaar: ik moest mijn N-netwerk terugschroeven naar G-snelheid, anders maakte de tablet geen verbinding met het netwerk.

Probleem van slechte wifi staat in meerdere reviews, lees o.a. de volgende review: http://nl.hardware.info/productinfo/126168/yarvik-tab310

Yarvick heeft geen afdoend antwoord op het wifi probleem, adviseert om terug te gaan naar de verkoper. 'Die zal dan voor een passende oplossing zorgen.' Ik denk dat het een ander tablet wordt...

Wilhelmv2 03-11-2011

Voor het geld dat hij kost is het een knaller!
kan echt alles wat je wilt e als je een beetje zoekt heb je google markt erop.
Videos speelt hij goed af.
2x sd is goed voor de opslag.
Werkt echt goed al is de accu wel snel leeg als de wifi aanstaat.
extra usb om aan de pc aan te sluiten of muis of toetsenbord.
Om alles naar wens in te stellen ben je 4 uur bezig.
Maar dan gaat tie echt als een trein.
Aanrader voor die paar euros!!!!

robkempers 26-10-2011

"Na een probleem met de TAB 211 heb ik de Tab 310 aangeschaft. Als bediening is deze vele male betere als de Tab 211 is een iets oudere versie, USB stick en de sd kaart zijn goed uit te lezen. Als eboek reader is hij voldoende en voor de prijs ook nog eens internette. Over de kwaliteit van het toestel kan ik nog niet veel zeggen verder ben ik dus voor het geld tevreden er zitten genoeg mogelijkheden op.

royboz 13-10-2011

Ik wist dat ik voor dit geld geen iPad kocht, maar had er toch meer van verwacht.

Tablet ziet er netjes uit, start best vlot op. Apps installeren gaat goed. Wel niet via de standaard market, maar er is genoeg te vinden op internet (zie oa links op de website van yarvik). Films en muziek speelt hij ook netjes af. Een ebook lezen werkt zoals het hoort. Verder ideaal dat er 2 MicroSD kaarten in kunnen, hierdoor kun je namelijk tot 64 GB uitbreiden.

Dat de tablet een resistief aanraakscherm heeft is normaal voor de prijsklasse. Soms moet je daardoor een keer extra op het scherm drukken voordat de tablet reageert. Maar dat was verder geen probleem voor me.

Mijn 2 redenen om de tablet toch naar de winkel terug te brengen:

1. Erg slechte wifi verbinding. Enkele meters bij de router vandaan valt de verbinding al weg. Met allerlei andere apparaten in huis (laptop, ipod, pc) nooit problemen mee.

2. Slechte accu. Deze is echt veel te snel leeg. Na het testen van enkele apps wilde ik nog een film gaan kijken. Helaas, hij moest alweer aan het infuus. En dat al na ongeveer 1,5 uur. Heb hem ook een keer met volle accu op standbye gezet, de volgende ochtend was hij leeg. Tablet is overigens gewoon te gebruiken als hij aan het opladen is!

Heb de tablet echt een kans gegeven en er enkele dagen intensief gebruik van gemaakt. Alle mogelijkheden en opties getest en bekeken. Helaas is de Yarvik TAB310 voor mij niet geschikt.

LIZZIE 25-09-2011

Het is jammer dat het niet te doen is apps of apks op de tablet te paatsen. Ik heb er 3 dagen tijd ingestoken. Gesurfd naar de support maar daar geen nuttige info en geen reactie. Ik kocht hem mede als e-reader maar hij herkent geen pdf. Ik heb vele accounts aangemaakt en me talloze malen geregistreerd om iets te downloaden. het lukte niet. ik heb via mijn laptop proberen te synchroniseren, het lukte niet.androidmarket krijg ik er niet op en via getjar van yarvik zelf krijg ik geen enkele download tot stand. Als ik alleen maar een pdf reader erop had gekregen was ik tevreden geweest maar het is onbegonnen werk.
Het is zeer spijtig. Ik ga mijn Marquant-reader terugvragen aan mijn echtgenoot en deze terugsturen.

CORSCHOLTANUS 24-09-2011

ik vind de tab een leuk apparaat ik heb het geheugen wat uitgebreid via de 2 slots tot 64 gb zodoende voldoende film ,muziek,games,foto,s kwijt te kunnen ik zal het vnl thuis gebruiken via wifi draadloos is goed te noemen alleen wennen om veel teslepen om pagina,s te lezen zal wel kwestie van wennen zijn leuk gadget via yarvik.com veel widges te downloaden ,duurzaamheid mnoet nog blijken of het een goed apparaat is

ews79 01-09-2011

Sinds kort de Yarvik 310 in mijn bezit. En helemaal blij! Bevalt tot nu toe prima.

Reizen is mijn hobby, werk en passie. Lezen vind ik dan ook heerlijk om te doen, maar de vele boeken die ik als gewicht mee sleur wat minder.

Hierdoor was ik op zoek naar een e-reader om e-books mee te lezen, te surfen, e-mails lezen, films bekijken en muziek luisteren. Alleen niet voor 500 euro (Ipad etc.).

Vind de prijzen echt te duur, voor wat je er mee kunt. Maximaal 200 euro is voor mij de grens. Functioneel gezien, is het tablet niet echt geschikt om bijvoorbeeld verslagen mee te schrijven. Daarvoor is een pc nodig.

Rondgekeken, naar een 10 inch tablet, maar toch uitgekomen op een 8 inch. Waarom...?

De Yarvik 410 bij de Mediamarkt in mijn handen gehad. Persoonlijk was hij mij iets te groot. Normaal gesproken is het formaat van de boeken die ik kies ook niet zo groot.

Uiteindelijk vond ik de Yarvik 310 8 inch perfect voor mij. Ligt comfortabel in de handen, voelt niet zwaar aan en doet mij ook denken aan het formaat van een normaal boek. Duidelijk lettertype, bladert makkelijk door een e-book heen. Beter dan verwacht zelfs. De Archos gezien en getest. Deze bladerde vrij traag door de pagina's, soms een beetje haperend. Surfen, gaat prima. Accuduur, is wel een aandachtspunt.

Aanmelden op mijn Wifi netwerk ging redelijk goed, tablet was wel een beetje zoekende naar een verbinding. Maar uiteindelijk gevonden.

De 2 micro sd-slots die bij elkaar 64 GB zijn maakte het apparaat ook aantrekkelijk voor mij. Handig als ik wat films wil opslaan, met mijn favoriete muziek. Van de Europese merken ben ik ze nog niet tegengekomen in tablets van deze prijsklasse.

Voor 107 euro(inclusief verzendkosten) gekocht bij Computerland. De volgende dag had ik de Yarvik 310 gelijk al in huis.

Wel verwacht ik dat er nog een heleboel kinderziektes uit moeten bij alle tablets. Het is nu eenmaal een multimediatablet, dat zich snel ontwikkeld.

Had gelezen, dat sommige wat problemen hebben met de sd-slots,dat er een bug in zit, maar tot nu toe heb ik niets vernomen. Fabrikanten zijn altijd bezig met het verbeteren van hun producten en diensten, dus zo ook een nieuwe firmware update. Het blijven toch apparaten.

De tablets worden vanzelf beter en wellicht goedkoper dan de 500 euro wat ze op dit moment vragen voor de A klasse merken (Apple, Samsung, HTC, Blackberry). Dan kan ik altijd nog overwegen, om een duurdere aan te schaffen.

Op dit moment is voor mij de Yarvik 310 een goed product dat aan mijn verwachtingen voldoet. De prijs/kwaliteit is goed.

jacquelinekw 07-10-2011

Ik wil hem kopen voor mijn dochter maar wat voor boeken kunnen erop alle formaat boeken bv. pdf epub

martin 4polders 11-10-2011

ik heb ook een yarvik 310 gekocht maar kan er niet achter komen .
1. welke file aan boeken ik kan doanladen , en hoe ik via market moet doanloaden.
aparaat is leuk groot genoeg en volgens mij veel mogelijkheden.
kunt u mij wegwijs maken hoe ik boeken moet laden .mijn dank.
mijn enigste tegenvaller is dat de handleiding zo beknopt is.

hvbeurden 11-08-2011

De Yarvik Tab310 is een prima low-budget tablet. Ideaal voor internet, facebook, hyves en kleine spelletjes. Voor zware toepassingen is hij niet geschikt en kun je beter een duurder apparaat kopen.

- De beta versie van de nieuwe Android market kan erop gezet worden en werkt perfect. Alle apps zijn dan gewoon direct te downloaden en af te spelen.

- Tab 310 is redelijk snel. De meeste apps lopen soepel en goed.

- De Tab 310 heeft zeer veel mogelijkheden (USB, HDMI etc.)

- Een compleet apparaat voor weinig geld

MIN

- Batterijduur is een drama. Een volle batterij is naar een paar uur weer leeg

- De WiFi verbinding is erg zwak. Veel verder dan een paar meter van je router kun je niet gaan.

- De behuizing is plastic-achtig en oogt niet echt solide.

- Het capacitieve scherm reageert niet altijd even goed. Soms moet je meerdere malen drukken.

- Het scherm spiegelt.

Al met al een goede prijs kwaliteitverhouding.

sjeng60 07-08-2011

De Yarvik Tab 310 vind ik na een paar dagen gebruik een heel aardig apparaat, voor die van prijs E117,-. Wat de toekomst brengt weet natuurlijk niemand, een Asus kan ook kapot gaan. De accu blijft na laden mooi op spanning bij ongebruik van de Tab 310. Alleen heb ik in het begin moeite gehad met het wachtwoord invullen, Ik kreeg maar geen verbinding (wou hem bijna terug sturen), en daar kwam ik een paar dagen achter dat in mijn Wifi moden een heel ander wachtwoord stond. Dus het lag niet aan de TAB 310.

Regaals 05-08-2011

Na ongeveer twaalf dagen nog net binnen de termijn de tablet terug kunnen sturen naar de leverancier. Zeker voor die prijs geen onaardig apparaat, maar de accuduur is abominabel. Als ik hem 's avonds opgeladen uitzet en de volgende morgen moet beginnen met opladen dan is er iets echt mis. Uitgangspunt bij een tablet is dat hij mobiel te gebuiken is en dat ik er dus tijdens een lange treinreis mee bezig kan zijn. Dat redt hij dus niet.

Marcel v Dongen 04-08-2011

Geweldig product voor deze prijsklasse. De tab 310 is dan wel niet zo snel, mooi en sterk als de andere tablets, maar wat willen we voor deze prijs. Wat je kunt is surfen, programma's installeren, boeken lezen, aansluiten van USB en TV. Dit alles zonder extra accessoires aan te hoeven schaffen. Geweldig om mee te nemen naar de camping, maar vergeet niet je stekker, want hij is inderdaad in anderhalf twee uur leeg.

De TAB310 is overigens geen huis tuin en keuken apparaat, want apps moeten bijvoorbeeld eerst van internet gedownload worden, op een usb stick worden gezet, voordat ze pas op de tab geïnstalleerd kunnen worden. Maar het kan allemaal wel! Ik heb de telegraaf, het ad, voetbal international, youtube e.d. gewoon werkend op mijn apparaat.

Kortom, ga je voor de prijs en functionaliteit, ben je enigszins bereid minpunten te accepteren t.o.v. de duurdere jongens, dan is dit een geweldig apparaat.

henk4321 03-08-2011

Dit apparaat gekocht voor voornamelijk de achterbank. Het alternatief van een DVD speler sprak mij niet aan. Ten eerste is dat mechanisch (en gaat makkelijk stuk), ten tweede moet je regelmatig een cd wisselen, en tijdens het rijden is dat niet echt handig. Hoewel je bij sommige dvds een USB key kan aansluiten, sprak het concept van een goedkoop tablet mij meer aan.

Dit gekocht in combinatie met een beugel speciaal voor tablet welke je aan de hoofdsteun kan bevestigen (20e), en een 16gb mini-sd (ook 20e). Tevens had ik nog een mini-sd liggen, en deze kon ik mooi in het tweede slot kwijt.

Na een vakantie kan ik oordelen dat het apparaat aan de eerste eisen heeft voldaan. Tijdens de reis heeft onze kleine zich prima vermaakt met allerlei tekenfilms. Hij was er snel achter hoe te wisselen van film, dus we hadden er geen omkijken meer naar!

Positief:
- GOEDKOOP! (let op, dit verzacht een aantal nadelen)
- Veel mogelijkheden. Wifi, 2xSD, uitbreidingspoort tbv usb en ethernet, mini-hdmi, webcam, stereo geluid
- Flexibel, ondanks dat er geen android market op staat kan je wel middels sd kaart een aantal applicaties installeren. Daarnaast kan je middels een te installeren torrent/ftp client data overhalen
- mogelijkheid tot bedraad internet
- mogelijk tot aansluiten usb apparatuur (muis, toetsenbord)
- hoge resolute 800x600
- mini-hdmi werkt goed, kan alleen voor films gebruikt worden. Zo kan op menigeen vakantieadres op de tv ook nog film gekeken worden
- Spellen als angrybirds werken goed, maar niet altijd even soepel. Programma's als marktplaats, Nu.nl, youtube enz werken prima

Nadelen:
- er zit een aparte laadplug in, geen accustekker variant gevonden. Wegens tijdsdruk een 12v-220v adapter bij een bouwmarkt gekocht. Dit werkt prima, maar drukt natuurlijk wel het budget. Allicht dat het wel kan, ik hoor het graag als iemand het wel heeft gevonden
- accu tijd is kort. Als wifi uitstaat gaat het nog wel, maar na een 2 uurtjes op de bank wordt het snel minder
- beeldkwaliteit niet hoogstaand. Kijkhoek is niet geweldig. Scherm glimt ook (ipad heeft hier ook last van)
- geluid is aan de zachte kant. Op zich niet zo erg, koptelefoonaansluiting is aanwezig
- algehele bouwkwaliteit niet hoogstand, maar na 1x vallen werkt alles nog, dus ja.....
- Touchscreen werkt niet consequent, ik heb vroeger mobieltjes gehad met een resistief touchscreen, en die werkte beter. Soms wanneer je een icoon aanraakt, verkleurd het wel, maar gebeurt er niets. Ik denk dat er een driverprobleem oid. het apparaat parten speelt, want bediening met een muis gaat prima.

Conclusie:

Voor het geld vind je niet snel een betere optie, maar het geen apparaat om zorgeloos aan opa&oma te geven. Als alternatief voor dvd spelers op de achterbank voldoet het prima en het heeft dan als meerwaarde dat men er toch aardig mee kan internetten ed.

Het wachten is op rom-modificaties of upgrades, die zullen er allicht toe leiden dat er wel een android market op staat en het een en ander net even iets beter functioneert

henk4321 24-01-2012

Update:

Het is mij gelukt de officiële market erop te zetten. Dit werkt prima. Tevens is het apparaat te Rooten (kijk op de site van xda)

Esther2194 31-07-2011

Hoi, het is een prima ding, echter de accuduur viel me zwaar tegen. Je moet het beeldscherm donker zetten, wifi uit en dan is het wel uit te houden. Vanmiddag heb ik mijn exemplaar teruggebracht naar de mediamarkt.

Martin_sch 25-07-2011

Deze poor man's Tab is een prima alternatief voor de duurdere grote broers

echter heeft deze tab 2 grote nadelen

1, met deze Tab kan je niet op de android appstore
om apps te downloaden
dit is deels op te losssen met losse APK files via de micro SD kaart te installeren op de Tab.

2, Het geluid, de apps zijn prima kwa geluid
Maar als je deze voor de kids in de auto Divx filmpjes of Mp3's wil spelen... dat is niet te doen
het geluid is gewoon niet hoorbaar ( ook niet met een koptelefoon )

Internet via Wifi
doet het redelijk, niet heel snel.maar het werkt wel gewoon.

Hij heeft 2 Micro SD kaar sloten , dit is wel super als je meerdere apps , filmpjes en muziek mee wilt nemen ( als het geluid ooit gefixed wordt door yarvik )

Er zit een secundaire "adapter" bij voor USB en Lan.

Conclusie,
Wil je met deze een full entertainment pack, niet kopen , met deze geluids bug gewoon echt niet te doen.

Wil je gewoon internet en mail, en apps spelen.. prima ding!

( ik hoop dat er ooit een firmware update komt om het geluids probleem op te lossen dan is deze tab echt een super tab voor deze prijs )